Top 10 serier
Jeg elsker at se serier, jeg synes det er så hyggeligt. Jeg bliver ofte helt opslugt i en serie og ser alle afsnit på få dage, hæhæ. Jeg synes det er en skøn følelse, at leve sig ind i anden verden en gang i mellem. Derfor bruger jeg også ofte serier i hårde perioder, så jeg kan lige kan slippe for virkeligheden for en stund. Jeg har mange favorit serier, og jeg har udvalgt de 10 bedste til jer. Jeg fortæller lige kort hvad de går ud på, hvis ikke i kender til dem i forvejen. De er ikke sat i prioriteret rækkefølge, da det er fuldstændig umuligt for mig. De er allesammen gode på hver deres måde <3
1. Desperate Housewives, har været en af mine favorit serier længe. Det er en god kombination af kærlighed, humor og ikke mindst drama. Den handler om fire kvinder der bor på Wisteria Lane, og man følger så med i deres liv hver for sig og sammen. Og der sker en masse hele tiden.
2. Sex and the city, hvis ikke i havde fået det med endnu, så eeeelsker jeg den her serie! Selvom den er ved at være gammel, så kan jeg se den igen og igen. Serien handler om fire veninder som bor i New York, og handler primært om mænd, dating og selvfølgelig også sex.
3. Under the dome, har jeg set her for nylig. Den handler om en by som bliver afskåret fra omverdenen via en stor ugennemtrængelig kuppel. Fuldstændig urealistisk, men virkelig spændende! Der er dog kun to sæsoner indtil videre, så det er lidt ærgerlig.
4. Orange is the new black, er jo den meget omtalte serie, og jeg har selvfølgelig også set den. Jeg var ikke solgt lige fra starten, men nu kan jeg slet ikke få nok! Serien foregår i et fængsel for kvinder, og man lærer de forskellige fanger virkelig godt at kende. Jeg er allerede godt i gang med at se sæson tre, og er faktisk næsten færdig – på kun tre dage.
5. The killing, er i følge mig den bedste krimiserie! Den er baseret på den danske serie “Forbrydelsen”, og den er virkelig spændende! Samtidig kommer man helt tæt på de to politibetjente i serien, og jeg fik virkelig et forhold til dem begge to. Jeg så alle fire sæsoner på en måned, jeg var helt opslugt af den.
6. Teen Wolf, er en rigtig teenageserie. Den handler om en flok unge i High School, hvor den ene dreng efter et bid, forvandler sig til en vareulv, hvilket åbner op til en helt ny verden med forskellige væsner. Fuldstændig urealistisk, men jeg elskede den nu alligevel. Den er også fyldt med lækre fyre, så det var måske dét der gjorde det ;-)
7. Sons of Anarchy, er også en meget populær serie omkring motocykelbanden SAMCRO. Den er meget voldsom og der sker nogle vilde ting! Der findes syv sæsoner i det hele, og jeg var opslugt igennem hver sæson. Den er enorm spændende, og fordi at der findes så mange sæsoner, så kommer man virkelig tæt på de forskellige personer. Og det mest skræmmende er, at det giver et meget godt indblik i den verden.
8. Gossip Girl, den ultimative tøse serie! Hvis ikke i har set den piger, så er i nødt til det. Man følger en flok unge i New York som lever et meget eksklusivt liv med dyrt tøj og fine fester. Der sker en masse spændende ting, og så er der masser af kærlighed og lækre fyre!
9. Pretty little liars, er en meget langtrukken serie, som stadigvæk ikke er færdigfilmet. Den handler om fire veninder, en masse hemmeligheder og mystik. Den er rigtig spændende og der sker en masse i hvert afsnit. Jeg er dog ved at miste tålmodigheden, men jeg kan alligevel ikke lade være med at følge med. Den er bare så spændende, og man vil rigtig gerne finde ud plottet.
10. The walkind dead, hvis du er til zombie-film, så er den her serie lige noget for dig! Jeg har altid været lidt små pjattet med katastrofefilm, især hvis det involverede zombier, så den her serie faldt lige i min smag.
Det var lige en top 10 over mine favorit serier. Kender i til nogle serier som i kan anbefale mig? :-)
Mys M!
Hvad hedder den serie/film som du ser nu. Du har lagt en video ud i dag på din my story hvad hedder den serie/film :)