Turen går til.......

Marokko / Den første dag og de første indtryk

marokko1

Jeg beklager den sene opdatering, men jeg har ligget syg siden jeg kom hjem fra Marokko. Både Matilde og jeg har været ramt af feber, så der har været syge-lockdown de sidste tre dage her i lejligheden. Jeg har heldigvis fået det en smule bedre, så jeg kan fortælle jer om min skønne mini-ferie til Marokko! Vi fik simpelthen oplevet så meget og jeg kunne sagtens have brugt nogle flere dage dernede. Vi rejste natten til lørdag – og til alle jer som fulgte med på Snapchat (m.sandgaard) kunne se, at hverken Anna eller jeg fik sovet den nat. Så med kun én times søvn tog vi ud til Kastrup lufthavn. Vi var to meget overtrætte og spændte piger!

Flyveturen var heldigvis hurtigt overstået og det hjalp rigtog meget at stige ud i 20 graders varme. I lufthavnen mødte vi de andre danskere, som vi skulle tilbringe de kommende dage sammen med. Vi mødte også vores guide, Mohammed, som skulle vise os rundt i Marokko. Vi skulle køre sammenlagt tre timer, for at komme ud til vores første hotel. Det var en meget lang køretur, især fordi vi var så trætte – men samtidig også så spændte. Det var noget af et kulturchok at køre igennem Marokko. Det første der virkelig gav indtryk på mig, var de mange æsler med ladvogne, som stod langs vejkanterne. Det var som at spole tiden flere år tilbage! Det gjorde også ondt i mit hjerte, at se de stakkels dyr stå sådan, men når man samtidig så så på de mennesker omkring, så havde de ikke meget bedre vilkår. De fleste biler var gamle og ved at falde fra hinanden, og de små byer vi kørte igennem så meget fattige ud. Jeg ved ikke hvad jeg havde regnet med, men jeg blev noget overrasket!

Busturen var ekstrem lang, men det var dog hele køreturen værd, da vi pludselig ender ude ved kysten og bliver sat af ved et 5-stjernet hotel. Det var så lækkert! Anna og jeg sprang i badekaret med det samme, hvor vi bare lå og slappede af en times tid – nå ja og endte i en vandkamp, som resulterede i et totalt vådt badeværelsesgulv og alt meget sæbe i øjnene. Vi er to meget voksne kvinder, haha! Derefter stod den på hyggelig aftensmad og vino med de andre nede i hotellets restaurant. Selvom vi var mega trætte, endte det alligevel med at vi lå og snakkede til det var midnat, men vi fik en god nattesøvn, inden vi skulle ud og opleve mere af Marokko tidligt næste dag.

marokko2

Tak til Moroccan National Tourist Office og Marokkoeksperten for denne skønne ferie <3